کد خبر: 88385تاریخ انتشار : 15:21:17 - شنبه 11 جولای 2020

کتاب "قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت" منتشر شد

کتاب "قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت" منتشر شد

کتاب "قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت" توسط انتشارات پژوهشکدۀ باقرالعلوم(ع) روانۀ بازار کتاب شد.

– اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم ، از نگاه دین مبین اسلام بهره‌گیری از تبلیغات صحیح در دستیابی به هدف، ضروری و اصلی‌ترین وظیفه رسول اکرم(ص) و پیامبران الهی نیز همین بوده است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلا الْبَلاغُ الْمُبِینُ» و بر عهده پیامبر خدا وظیفه‌ای به جز تبلیغ آشکار نیست.جانشینان پیامبران و علمای راستین دین اسلام نیز بر این امر تأکید داشته و دارند، امام خمینی(ره) بارها در این باره فرموده‌اند: “مسلمانان، مخصوصاً علمای اسلام موظف‌اند اسلام و احکام آن را گسترش بدهند و به مردم دنیا معرفی کنند.”مقام معظم رهبری نیز در بیاناتی درباره تبلیغ دین چنین می‌فرمایند: “تبلیغ دین، در شئون اصلی حوزه‌ها قرار داشت، عالمان بزرگ، در زمره مبلغان دیانت بودند و مسئولیت خود را در سنگر تبلغ و ارشاد ایفا کردند. حوزه‌های شیعی، تاریخ تابناک و ارجمندی در وادی گسترش معارف دین در جوامع مختلف داشتند و در این جهت، از روحانیون و دیگر حوزه‌های مذاهب اسلامی تمایزی بارز یافتند. منبر رفتن و سخن گفتن در امر دین، جزو شریف‌ترین کارهاست و باید که شریف‌ترین انسان‌ها و عالم‌ترین و آگاه‌ترین آنها به مسائل اسلامی و عامل‌ترین آنها به احکام شرعی، در این راه قدم بردارند و آن را برای خود، افتخاری بدانند، کما اینکه در گذشته هم همین طور بوده است.”از آنجا که ارتقای فرهنگ جامعه و تحقق اهداف انقلاب اسلامی، بدون تبلیغ صحیح و نظام‌مند دین اسلام ممکن نیست، ضروری است تا پژوهشی مبتنی بر قرآن و حدیث در زمینه قواعد (مبانی و اصول) تبلیغ دین که پشتوانه نظری، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی باشد، صورت گیرد.پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، با همت محسن داودآبادی و اسماعیل بیوکافی اثری جدید و نظام‌مند در ۲۰۰ صفحه، مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع) در این زمینه برای مشتاقان تألیف کرده است.کتاب در سه بخش تدوین ‌شده است: بخش نخست به کلیات و تعریف تبلیغ دین می‌‌پردازد و در بخش دوم به مبانی و اصول تبلیغ پرداخته و در نهایت بخش سوم ویژگی‌‌های مبلّغ دینی را بررسی می‌‌کند. فصل اول، تعریف دین؛ فصل دوم مفهوم‌شناسی ارکان تبلیغ؛ فصل سوم عناصر مفهومی تبلیغ؛ مبانی تبلیغ دین؛ اصول تبلیغ دین و ویژگی‌های مبلغ دینی است.نماهنگ|”تربت” با نوای محمدرضا طاهرییادداشت|راهکارهای زیباسازی حجاب برای کودکانبی‌حیایی محور اصلی منافع اقتصادی غرب است/ بی‌حجابی چالش است، نه حجابانتهای پیام/
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید

خبر جدید  سیره امام حسین(ع) از رویکردهای سکولاری جداست/ مداحان به دنبال معرفت‌افزایی باشند