کد خبر: 44837تاریخ انتشار : 8:55:15 - جمعه 14 سپتامبر 2018

چه ورزش هایی آلزایمر را به تاخیر می اندازند؟

چه ورزش هایی آلزایمر را به تاخیر می اندازند؟

ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت کنندگان می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک

متخصصان توصیه می‌کنند به منظور پیشگیری از کمبود اسید فولیک، روزانه حداقل ۴۰۰ mcg از این ویتامین استفاده شود. اسیدفولیک موجب رشد مناسب جنین و کاهش ریسک نقایص هنگام تولد می‌شود و همچنین از تقسیم سلولی سالم در بدن حفاظت می‌کند.

خبر جدید  کار بازبینی آثار رسیده به چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو آغاز شد

ارتباط تزریق خون جوان با پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن

نتایج یک مطالعه نشان داده است که تزریق خون جوان به موش‌های مسن از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن پیشگیری کرده و عملکرد شناختی آن‌ها را به خوبی حفظ می‌کند.

نوشیدن روزانه شیر موجب افزایش قد می‌شود

طبق نتایج یک مطالعه، نوشیدن روزانه یک لیوان شیر در دوره کودکی موجب افزایش قد در سال‌های نوجوانی می‌شود. محققان با بررسی بیش از ۷۰۰ کودک از زمان تولد و بررسی قد و رژیم غذایی شان از سن ۲ تا ۱۷ سالگی دریافتند هر لیوان شیر مصرفی موجب افزایش قد تا ۰.۳۹ سانتی متر در سن ۱۷ سالگی می‌شود.

خبر جدید  نرخ دلار از سه شنبه ۴۲۰۰ تومان خواهد بود؛ نرخ های غیر رسمی دیگر قاچاق محسوب می شود

انواع ورزش‌های که آلزایمر را به تعویق می‌اندازند

محققان دریافتند انجام ورزش‌های هوازی توسط افراد مسن در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر یا مبتلا به آلزایمر، در مقایسه با انجام ورزش‌های ترکیبی هوازی و استقامتی، به خودی خود سه برابر بیشتر موجب بهبود توانایی فکر و تصمیم گیری افراد می‌شود. همچنین ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت کنندگان می‌شود.

خبر جدید  کتاب «رؤیا انگاری وحی» رونمایی شد

لینک منبع خبر